Padomi



Uztura svarīgums pēc treniņa!

Būšu atklāts un ļoti tiešs, bet, mīļie cilvēki - vai tiešām daļa no pasaules ir sajukusi prātā un domā, kā pēc treniņa nevajag ēst vai ēst dārzeņus, sausu vistu? Tiešām?!

Atklāšu kārtējo noslēpumu - Tavs  ķermenis ir sasodīti sarežģīta “mašīna”, kurai ir nepieciešams pilnīgi viss, lai tā spētu pilnvērtīgi funkcionēt – sākot ar gaisu un beidzot ar visām nepieciešamajām barības vielām, lai Tavas enerģijas substances spētu atjaunoties, lai Tu, tieši Tu, būtu spēka pilns un pēc treniņa TU PROGRESĒTU UN NEVIS PRETĒTJI!

Ja Tavs mērķis ir skaists, slaids, veselīgs, estētisks, spēcīgs augums, tad uzreiz pēc treniņa uzņem ogļhidrātus, jo:

  • Glikogēna krājumu atjaunošanai izmanto ogļhidrātus ar augstu glikēmisko indeksu;
  • Ja laiks līdz nākamai slodzei ir apm. 24 stundas, tad 1-1,5 g ogļhidrātu uz masas kilogramu jāuzņem pirmajās 30 min. pēc slodzes;
  • Pirmajās 30 min. ogļhidrātus uzņem ar dzērienu, kura glikēmiskais indekss ir vismaz virs 60;
  • Labāku glikogēna (enerģijas) resintēzi (atjaunošanos) veicina ogļhidrātu uzņemšana kopā ar olbaltumvielām;
  • 30 min. pēc treniņa ir atvērts tā anaboliskais logs, kad jāuzņem ogļhidrāti un olbaltumvielas . Viss, kas tiks apēsts šajā laikā, aizies enerģijas un muskuļu atjaunošanai (augšanai).

Tieši tādēļ saviem klientiem pēc intensīviem treniņiem iesaku PROTEIN PERFORMANCE!

Šī dzēriena sastāvā olbaltumvielu un ogļhidrātu attiecību ir 1:1, kas dod ķermenim nepieciešamās uzturvielas, “ķieģelīšus”, no kuriem būvēt un atjaunot muskuļus pēc slodzes!

Runājot tieši, tos cilvēkus, kuri uzskata, ka ogļhidrāti nav jāuzņem pēc slodzes, var iedalīt trīs grupās:

  1. Zināšanu trūkums, par maz literatūras vai pavadītu stundu lekcijās;
  2. Smagu diētu piekritēji, profesionāli sportisti, bodybuilderic., kuriem izskats svarīgāks par sabalansētu un veselīgu svara zudumu jeb paša veselību;
  3. Visbeidzot – tie, kuri piemājas dārziņā izgudro paši savas kosmiskās stacijas.

Bet, protams, visam jābūt ar mēru! Seko līdzi dienas kaloritātei, lai dienas beigās būtu šis mums tik ļoti nepieciešamais kaloriju deficīts!

Tuvāko divu stundu laikā pēc slodzes vēlams ieturēt pilnvērtīgu, uzturvielām, vitamīniem bagātu maltīti, bet, ja to neizdari – Tavs treniņš zaudē jēgu!

Fitnesa Treneris

Andris Krūmiņš