Padomi



Populārākie mīti par trenažieru zāli un kļūdas, kuras cilvēki pieļauj trenažieru zālē!

Šodien apskatīsim populārākās kļūdas, kuras pieļauj iesācēji un ne tikai. Tāpat arī sniegsim Tev padomus par to, ko un kā nevajag darīt trenažieru zālē un ārpus tās!

  1. Dārgās dāmas! Muļķīgi ir domāt, ka sievietes zaudē savu sievišķīgumu, skaistumu un seksualitāti, cilājot svarus. Tā nav! Sievietes pēc fizioloģiskās uzbūves nevar uzaudzēt tādu muskuļu masu kā vīrieši. Pie šī paša. Zālē ir jāstrādā smagi! Ja vēlies skaistu augumu, tad pakāpeniski ir jāpalielina darba apjoms, jāstrādā ar lielākiem un lielākiem svariem, lai muskulim būtu nepieciešamais impulss augšanai. Protams, ja mērķis nav muskuļi un seksīgs, pievilcīgs augums, tad var arī nodarboties ar Zumbu. Mūsu starpā ir ļoti skaistas un sievišķīgas sievietes, kuras svaru zālē strādā smagi, nezaudējot ne grama sava skaistuma, es teiktu - viņas to papildina...
  1. Liela daļa zāles apmeklētāju koncentrējas tikai uz trenažieru mašīnām. Tas ir labi, jo ir samazināts traumatisma risks, bet viņi to dara pa galam nepareizi. Nu, nevajag sagandēt savu veselību. Pārkāp pārim savam ego! Pieej pie trenera, lielākā džeka zālē vai pie meitenes ar apaļāko pēcpusi - neviens no viņiem nav iedomīgs, jo mēs visi esam ar kaut ko sākuši!
  2. Turpinot par trenažieru mašīnām. Tu kļūdies, ja domā, ka tās ir labākas par brīvajiem svariem. Kāpēc? Atbilde ir pavisam vienkārša. Strādājot ar brīvajiem svariem, darbībā ieslēdzas arī mazā, stājas muskulatūra, kurai ir liela nozīme ne tikai treniņos, bet arī ikdienā.
  3. Tagad pētījumi rāda, ka brokastis nav dienas svarīgākā ēdienreize un to arī popularizē daudzi treneri. Jautājums no manas puses - kāpēc? Es tam nepiekrītu. Ja mērķis ir muskuļu audzēšana, fiziskās kondīcijas un darba spēju uzlabošana, tad ir jāēd un jādod organismam nepieciešamais benzīns augšanai. Protams, viss ir atkarīgs no mērķa, bet brokastis ir jāēd!
  4. Šis no visiem mītiem man patīk visvairāk! “Trenējot presīti es nodzīšu taukus no vēdera.” Nu, nebūs tā. Tauku % samazinās uz visa ķermeņa, nevis kādā konkrētā vietā, izpildot attiecīgus vingrinājumus.
  5. Iešana pirtī vai muļķīgu plēvju tīšana ap riepu nepalīdzēs notievēt. Tās visas ir muļķības. Svīšana ir termo regulācijas process, ar kura palīdzību organisms regulē ķermeņa temperatūru. Tin, ko gribi ap vēderu, bet taukus tā nenometīsi.
  6. Ir cilvēki, kuri domā, ka, ēdot minimāli un daudz skrienot, ātri notievēs. Kosmoss... Tu zaudēsi muskuļu masu, pēc tam taukus, pēc tam, ja esi sieviete, Tev pazudīs īpašās dienas, un kādā brīdi atslēgsies. Mans ieteikums ir šāds - labāk ēst 4-6x dienā, sabalansēti un nelielās porcijās, pareizu diētu apvienojot ar fiziskām aktivitātēm. Rezultāts būs garantēts un veselīgs.
  7. Turpinot par ēšanu. Cilvēki domā, ka tauki ir slikti un nav vajadzīgi. Galīgi garām... Bez taukiem organisms nevar sašķelt taukos šķīstošos vitamīnus, un normāla organisma funkcionēšana ir viegli sagandēta.
  8. Treniņa laikā daudzi nedzer ūdeni vai dzer sulas un citus brīnumus. Mīļie cilvēki! Tas draud ar dehidrāciju! Pavisam vienkāršs uzdevums Tev! Cik dienas cilvēks var izdzīvot bez ūdens un cik bez ēšanas? Tā arī ir atbilde! Dzer ūdeni katras 15 minūtes - kaut vai pa malciņam.
  1. Zinu sievietes, kuras saka, ka svars nekrītas, pat pieaug, nav progresa utt.... Bet varbūt vienkārši atliek paskatīties spogulī? Atceries, ka muskuļu masa ir daudz smagāka par taukiem! Es savu progresu redzu bildēs. Katru otro mēnesi es uzņemu bildi. To es daru sešus gadus. Svari nav rādītājs.
  2. Ja nezini, kā izpildīt vingrinājumu, nepataisi sevi par YouTube zvaigzni. Nepakļauj sevi traumām! Meklē kādu, kurš Tev var palīdzēt, un tici man - Tev palīdzēs. Varbūt kačoki izskatās skarbi, cietām sejām un ar grumbu pierē, bet tas nenozīmē, ka mēs nevaram palīdzēt.
  3. Mīļās meitenes. Protams, ir forši, ka zāli apmeklējat skaistas, bet arī tam ir savas robežas. Nevajag pārspīlēt ar smaržām, necenšaties uzvilkt apspīlētāko sporta kreklu un apspīlētākos legingus. Tas viss ir forši, bet, ja esi atnākusi trenēties, nevis iepazīties ar puišiem, tad bez tā var arī iztikt. Jūs esat skaistas, bet nevajag pārspīlēt ar to!
  4. Puiši! Ne visiem patīk, ka uzvelkat lencīšu maikas, no kurām krūtsgali krīt laukā. Arī sporta zālē tomēr ir jāievēro kaut kādas ētikas un ģērbšanās normas! Izrādīties var arī citās vietās.
  5. Ne viemēr sāpoši muskuļi ir rādītājs labam treniņam. Tas var nozīmēt arī pārslodzi, tāpēc necenšaties trenēties līdz krampjiem - tas nav vajadzīgs, un jēga no tā būs maza.
  6. Tie, kas saka, ka pēc treniņu pārtraukšanas muskuļi pārvēršanas taukos, lūdzu, apgaismojiet mani! Kā roka var pārvēsrties par kāju?! Tas ir tieši tas pats, jo muskuļi un tauki ir divas pavisam atšķirīgas lietas.
  7. Četras stundas svaru zālē neko nedos! Šajā gadījumā princips “jo ilgāk, jo labāk” nestrādā. Viena stunda un 20 minūtes ir pietiekami ilgs laiks, lai visu izdarītu, un ilgāk sevi mocīt nevajag. Katru dienu uz zāli iet ir nepareizi, jo ķermenim vajag atpūsties! Muskuļi aug nevis zālē, bet gan atpūtas laikā. Izdari secinājumus...
  8. Inventārs. Lūdzu, noliec savu inventāru vietā, no kuras to paņēmi. Pēc sava darba sakārto ripas, kuras esi ņēmis, noslauki solu no sviedriem. Atstāj aiz sevis kārtību, lai nākamajam būtu patīkami nākt un darboties!
  9. Izvēlies savām fiziskajām spējam atbilstošus darba svaru! Necenties uzlēkt augstāk par savu pēcpusi! To neviens vēl nav izdarījis. Nepakļauj sevi traumām! Strādā ar svaru, kuru Tu vari izpildīt tehniski pareizi ar noteikto atkārtojumu skaitu!
  10. Ja zāle ir pilna, tad neliec citiem gaidīt un noliec mobilo telefonu malā. Es Tev apsolu, ka Facebook nekur nepazudīs, kamēr Tu pabeigsi treniņu!
  11. Šis pēdējais ir pavisam vienkāršs. Cieni citus! Ja vajag palīdzību, tad nekautrējies un pajautā to. Tāpat arī neatsaki to citiem! Iepazīsties ar iekšējās kārtības noteikumiem un ievēro tos! Ja tiešām neesi pārliecināts par sevi, tad nekautrējies uzjautāt! J

Šīs ir tikai dažas no izplatītākajām kļūdām, kuras attiecināmas  uz fitnesu. Daudzi cilvēki tās pieļauj, tādā veidā pieļaujot kļūdas gan savos treniņos, gan uzturā. Ja Tev ilgstoši nav progresa, tad zini, ka 100% dari kaut ko nepareizi – izniekots laiks, veselība un nauda!