Padomi



Kā viegli nomest 10 kg  tauku nedēļā!

Šajā bloga ierakstā kopīgi atklāsim vienu no gadsimta lielākajām mīklām – kā nedēļas laikā atbrīvoties no 10 kg tauku!

Uz šo brīdi ir daudz dažādu sludinātāju, sektu un cilvēku, kuri tic, ka nedēļas laikā var nomest tādu daudzumu svara…

Es Tev pačukstēšu priekšā - grozi kā gribi, vāri un ēd maģiskās putras, cik vien lien, bet no 10 kg nedēļā nav iespējams atbrīvoties – ja vienīgi ar amputācijas palīdzību!

Tās visas ir muļķības!

Te pamatojums:

  • Lūdzu, uzreiz saproti, ka tauku masas samazināšana un svara samazināšana ir divas dažādas lietas. Svaru Tu vari samazināt, aizejot uz tualeti. Mūsu zarnu trakts ir 15 metrus garš un tajā var ietilpt 2,5 kg un vairāk. Protams, var kliegt un lēkāt, ka 2 kg dienā ir nomesti, bet nemelojam sev!
  • 1 kg tauku satur 9000 kcal. Dienā patērējot ekstra 500 kcal pie kopējās vielmaiņas, jums nedēļas laikā izdotos atbrīvoties tikai no 3500 kcal (500 x 7), kas līdzinās apmēram 400 gramiem tauku.

Bet katrs no mums ir dzirdējis par slepenām organizācijām, kurās cilvēki nomet pa 5 un vairāk kg, bet O.K. - turpinām:

  • Ievērojot ekstrēmu diētu, organisms no sākuma iztukšo savas enerģijas rezerves , tad aknu glikogēna krājumus (ūdens un glikogēna rezerves ir apmēram 1,5 kg), bet pēc tam sāk saēst pats savas olbaltumvielas (muskuļus);
  • Reālais tauku zudums, nesportojot un ēdot kāpostus, vien varētu būt 500 grami nedēļā. Viss pārējais ir Tavi muskuļi - organisms, kurš noārda pats sevi!
  • Sekas uz veselību paliek graujošas!

Vienkārša matemātika! 2,5 kg atstāsim “sirsniņmājiņā” + 1,5 kg ūdens un glikogēns (ūdeni var izdzīt arī vairāk no organisma) + 400/500 gramu tauku = 4,5 kg nedēļā. Protams, var nomest arī vairāk, bet es gribu uzskatāmi parādīt to, cik no tā ir tauku!

Sportojot un ēdot sabalansēti - ir pavisam cits stāsts!

Otra lieta, par kuru šajā bloga ierakstā vēlos pastāstīt, ir progresa izmērīšana!

O.K., te otrs grāvis! Daudzi saka, ka “nav progresa”, “nav tā, kā gribētos”, “nekrītas svars” utt.
Uzreiz 100% godīgi atbildi sev uz jautājumu: “Vai dari visu 100% pareizi un ar pilnu atdevi?”

Ja dari, tad atgriežamies pie svaru tēmas: ja Tu sver 64 kg, bet vēlies sasniegt 62 kg atzīmi, tad uz to virzīsies ilgāk nekā tas, kurš gribēs nomest no 125 uz 118 kg, jo:

  • Tavas muskuļu masas pieaugums kompensēs tauku svara kritumu;
  • no 30% “body fat” uz 20% ir daudz vieglāk nomest nekā no 15% uz 10%. Tas ir saistīts ar to, ka tauki mums ir nepieciešami dzīvības uzturēšanai: jo mazāks tauku %, jo mazāk organisms tos izmanto enerģijas producēšanai;
  • atceries, ka muskuļa struktūra ir daudz blīvāka nekā taukaudu;
  • spogulis un mērlente ir Tavs labākais draugs mērot progresu.


Turpinot par progresu. Atceries, ka nav divu vienādu cilvēku, nav divu 100% vienādu dzīvu organismu uz šīs planētas! Viena recepte visiem var nederēt!

Vairāk par vielmaiņu. Tā ir ķīmisku reakciju kopums, kas norisinās jebkurā organismā. Šie procesi ļauj organismam pārvērst uzņemto uzturu tauku rezervēs, muskuļu masā vai enerģijā.

Ja jūti, ka tiešām nav progresa, tad 100% kaut kas nav tā, kā jābūt. Iespējams, uzņem par daudz kaloriju, par maz kusties, ēd pārāk daudz ogļhidrātu utt. Ir simtiem iemeslu, kas var noiet greizi. Es teiktu - sāc ar savas kopējās vielmaiņas noskaidrošanu! Tas nozīmē - noskaidro to, cik daudz kaloriju Tev dienā nepieciešams uzņemt, lai noturētu veselīgu ķermeņa svaru.

Svarīgi! Jo lielāka muskuļu masa, jo lielāks ir diennakts kaloriju patēriņš (arī miega stāvoklī).

Kā aprēķināt pamata vielmaiņu un kaloriju daudzumu, kas dienā būtu jāuzņem!

Atceramies pāris vienkāršas, bet ļoti svarīgas lietas:

  1. 1 grams olbaltumvielu un ogļhidrātu dod 4 kalorijas, bet 1 grams tauku dod 9 kalorijas. Odziņai: 1 gramā alkohola ir 7 kcal.
  1. Fiziski aktīvām cilvēkam būt jākombinē uzņemto kaloriju daudzums pēc šāda principa: 40% - ogļhidrātu, 40% - olbaltumvielu un 20% - tauku.
  1. Vielmaiņu raksturo ar diviem lielumiem: pamata vielmaiņa (minimālais enerģijas daudzums, kas nepieciešams dzīvības uzturēšanai) un kopējā vielmaiņa (enerģijas daudzums, kas organismam nepieciešams darba (fiziska vai garīga) laikā. Tajā ietilpst pamatmaiņa, un darba veikšanai vajadzīgā enerģija (kalorijas). Kopējā VIELMAIŅAstipri pārsniedz pamatmaiņu.).

Vispirms jānosaka organisma pamatvielmaiņas patēriņš:

Pamatvielmaiņas kaloriju daudzumu aprēķina: 66+ (13,7 x svars kg) + (5 x augums cm) – (6,8 x vecums gados).

Lai aprēķinātu kopējo vielmaiņu, iegūto skaitli pareizināt ar:

  1. 1,200 – ja esat nesportojošs, sēdoša darba veicējs;
  2. 1,375 – ja esat fizkultūrietis un sportojat 1 – 3 x nedēļā veselības uzturēšanai;
  3. 1,550 – ja esat vidēji aktīvs, sportojat 3 – 5 x nedēļā;
  4. 1,725 – ja esat aktīvs sportists, nopietni sportojat 4 – 6x nedēļā;
  5. 1,900 – ja uzskatāt sevi par nopietnu atlētu un vēl strādājat aktīvu fizisku darbu vai veicat pat 2 treniņus dienā.

Iegūtais rezultāts parāda, cik kaloriju dienā nepieciešams, lai UZTURĒTU ķermeni pašreizējā stāvoklī un kondīcijā. Ja jūs vēlaties samazināt lieko ķermeņa svaru, padedzināt taukus, jums jāsamazina uzņemto kaloriju skaits dienā par apmēram 400 – 500 kal.