Padomi



Čempionu brokastis jeb viens no vērtīgākajiem ieradumiem veselīgam organismam!

Pareizas, veselīgas, sabalansētas un regulāras maltītes ir veselības, skaistuma un slaida auguma noslēpums.

Brokastis ir dienas svarīgākā ēdienreize. Jautāsi man - kāpēc?

Centīšos īsi un vienkārši Tev paskaidrot!

  • Guļot Tavs organisms stundā patērē 1 cal uz 1 kilogramu svara;
  • Manā gadījumā tās ir 100 cal/h - ja es guļu 8 h, tad tās ir 800 cal;
  • Pēc pamošanās organisma enerģijas rezerves ir jāatjauno;
  • Zinātniski ir pierādīts, ka tie cilvēki, kuri ietur brokastis, retāk cieš no liekā svara;
  • Brokastis paātrina vielmaiņu vai gluži pretēji - ja tās izlaid, tad palēnina;
  • Brokastis dod nepieciešamo enerģiju dienas cēlienam.

Tātad - lai Tu būtu skaists, spēcīgs un vesels, tad brokastīs ir jāēd kā čempionam! Ne velti labākās pārslas sauc “Herkuless”, un tam ir savs zinātnisks pamatojums.

Čempiona brokastīm ir jāizskatās šādi:

  • Saliktajiem ogļhidrātiem, šķiedrvielām, olbaltumvielām un vitamīniem bagātām;

Graudaugi, pilngraudu auzu pārslas būs Tava pareizākā izvēle!

Atceros, kad biju maziņš, vecmamma man teica: “Ēd putru, tad augsi liels un stiprs”. Ziniet - viņai ir taisnība!

  1. Pilngraudu auzu pārslu putra dos nepieciešamās uzturvielas, radīs sāta sajūtu un piepildīs enerģijas rezerves.
  2. Zemā glikēmiskā indeksa dēļ pilngraudu auzu pārslas palīdz noturēt stabilu cukura līmeni asinīs.
  3. Auzu pārslas patiesībā ir vienkārši saplacināti graudi, bet, ja šos graudus sagriež smalkāk un saplacina plānāk, veidojas ātri vārāmās pārslas, kuras attiecīgi arī var pagatavot ātrāk.
  4. Atceries - graudi ir uzturvielām bagāti! Tas nozīmē, ka Tava brokastu putra satur vitamīnus, šķiedrvielas un minerālvielas.
  5. Pilngraudu auzu pārslas ir ideāls veids, kā vienā maltītē dot organismam nepieciešamās uzturvielas (olbaltumvielas, ogļhidrātus, taukus, šķiedrvielas, minerālvielas).

Labi, esam sapratuši, ka putra ir top ēdiens, bet - kuru izvēlēties? Piedāvājums ir tik plašs un veikalu plaukti ir pārpildīti ar dažāda veida pārslām.

Noteikti izvēlies pilngraudu pārslas. Dažādībai vari izvelēties arī miežu, rudzu vai kādu no pārslu maisījumiem (4, 5 vai 7). Putru vāri ūdenī un pievieno nedaudz piena. Tad šāda maltīte ir tas, kas vajadzīgs Tavam organismam no rīta. Visiem iesaku izvēlēties vietējo produkciju – pašmāju ražojumu. “Herkuless” piedāvājumā nekad neesmu kļūdījies!

Mana ikrīta putras pagatavošanas recepte ir šāda:

  1. 100 g pilngraudu auzu pārslas;
  2. Ūdens / piens attiecībā 50 pret 50;
  3. Tiklīdz putra sāk vārīties, piesit klāt 2 olas;
  4. Kārtīgi izmaisi;
  5. Pievieno nedaudz kanēli.

Putra gatava! Liec uz šķīvja, pievieno klāt nedaudz sasmalcinātu riekstu, kādu augli svaigumam, un, lūk, Tev ir enerģijas bagāta maltīte, kas satur visas nepieciešamās uzturvielas!

Un neaizmirsti dzert ūdeni, jo šķiedrvielām bagātiem produktiem ir nepieciešams papildu šķidruma daudzums! :)

Ja neesi mājās un nav iespēja pagatavot putru, tad rīta agrumā vismaz paķer “Protein Performance”, kas tūlītēji remdēs izalkumu, dos enerģiju dienas startam un – galvenais – nodrošinās ar olbaltumvielām,kas rīta agrumā ir ļoti svarīgi!

Foto: Instagram.com/sendrali