Blogs



Intervija ar Performance Challenge 2016 uzvarētāju Pauli Nartišu

Raksta attēls

Pēc ilgāka laika mūsu pirmais Performance Challenge uzvarētājs Paulis dalās savā pieredzē un stāsta, kā viņam izdevās sasniegt šo rezultātu un kas jauns viņa dzīvē. Pauli intervē pieredzējušais fitnesa sportists un Pauļa treneris Toms Martinsons.

Citāts no intervijas: "Ja Jūs vēlaties nomest svaru, tad izejiet svaigā gaisā, apsēdieties, iedzeriet kādu piparmētru tēju un klusumā padomājiet - vai tas ir tieši tas, ko Jūs vēlaties! Ja nebūsiet 100% pārliecināti par to, ka gribat to, pastāv liela iespēja novirzīties no pareizā ceļa. Mana formula ir: gribasspēks + stingri nosprausts mērķis = rezultāts!".

Sveiks Pauli! Kā ir ievirzījušās tavas sportiskās gaitas pēc projekta un vai turpini sekot līdzi uzturam un piekop regulārus treniņus?

Sveiki! Pēc projekta beigām iespēju robežās, protams, mēģinu sekot līdzi uzturam, kā arī cenšos regulāri apmeklēt sporta zāli. Jāatzīst, ka šobrīd dzīvē esmu izvirzījis citas prioritātes, kas aizņem ne mazums laika, kā arī enerģijas, bet mēģinu to visu sabalansēt!

Kā projekts ir mainījis tavu dzīvi? Un ja būtu iespēja projektā piedalīties no jauna, vai tu izmantotu situāciju?

Projekts man ir licis pavisam citādāk izvērtēt uztura uztveri, esmu sapratis to, ka ar šādu ķermeņa svaru, pie kāda nonācu projekta laikā, jūtos daudz labāk! Arī treniņu režīms ir pamainījies krasi, jo vismaz šobrīd ir tā, ka ar spēka sportu vairs īpaši neaizraujos, tādēļ koncentrējos uz vispārēju ķermeņa treniņu, lai uzturētu muskulatūru tonusā. Ja būtu iespēja projektā piedalīties vēlreiz, es noteikti to izmantotu, jo nu jau varētu uzstādīt jaunus - augstākus mērķus.

Kādi ir tavi turpmākie plāni un vai esi nospraudis vēl kādu mazo mērķi?

Turpmākie plāni saistībā ar veselīgu dzīvesveidu ir turpināt treniņus svaru zālē, nedaudz vairāk nodarboties arī ar kardiovaskulārās sistēmas stiprināšanu - vēlos vairāk skriet, mīties ar velosipēdu, skrituļot ar slidām utt. Mazais mērķis šobrīd ir maksimāli noturēt ķermeņa svaru, kādu ieguvu projekta laikā!

Pēc tavām domām vai profesionālā karjera ir apvienojama ar intensīvu darbu svaru zālē?

Es uzskatu, ka profesionālā karjera noteikti ir apvienojama ar intensīvu darbu svaru zālē. Katram, protams, savs, bet tieši sporta zāle ir vieta, kur varu ‘'atslēgties'' no darba un nedomāt par to, jo stresa rezultātā, kas rodas strādājot ikdienā, uzkrāju daudz negatīvo enerģiju, no kuras, kā esmu novērojis, vislabāk atbrīvojos tieši smagos treniņos.

Cik tev treniņu bija nedēļā un kāda izskatījās tava ikdiena?

Sāku ļoti pakāpeniski, kā man ieteica treneris/konsultants Toms Martinsons. Iesākumā mainīju tikai ēšanas paradumus, svaru zālē trenējos 3-4 reizes nedēļā, kur tikai nedaudz mainīju intensitāti. Sākot ar trešo nedēļu papildus spēka treniņiem skrēju pa 20 minūtēm 2x nedēļā pēc treniņa. Tad katru nedēļu pieliku klāt 5 minūtes pie kardio treniņiem. Pēdējā projekta nedēļā jau bija 5 spēka treniņi nedēļā un 40 min kardio pēc katra, plus 1 atsevišķs 60 minūšu kardio treniņš no svaru zāles brīvajā dienā. Ikdienas ritms bija brokastis - darbs - pusdienas - darbs - pusdienas - treniņš - pēctreniņa maltīte - ēst gatavošana nākamajai dienai - vakariņas - miegs. Tas viss iegāja tādā veselīgā rutīnā, man patika!

Vai svara zaudēšana un fitness prasa lielus materiālos ieguldījumus? Visi satraucas par to, ka ēst pareizi ir dārgi!

Fitnesa materiālie ieguldījumi ir atkarīgi no tā, cik maksā sporta zāles abonaments un cik tālu Tu dzīvo no sporta zāles. Manā gadījumā sporta zāles abonaments ir 30 euro mēnesī un ceļš līdz sporta klubam ir 15km vienā virzienā. Jāatzīst, ka vairāk žēl laika, kā līdzekļu, lai to visu noorganizētu. Ja trenažieru zāle būtu minūtes gājienā no dzīvesvietas, tad vispār par materiālo ieguldījumu/patērēto laiku nedomātu.

Ēst pareizi nebūt nav dārgi! Jāatrod vietas, kur dārzeņus un gaļu, kā arī piena produktus iegādāties par vissaprātīgākajām cenām, tad arī izdotā nauda nebūs tik liela! Ēdiens nedēļai projekta laikā man izmaksāja vien 30-45 euro. Un atkal jāatzīst, ka visvairāk nogurdināja tieši ēdiena gatavošana, tas paņem daudz laika.

Kas tev likās visgrūtākais gatavošanās procesā, un vai saņēmi arī palīdzību no kāda sporta speciālista?

Visgrūtākais bija tieši sākums - pirmās 3 nedēļas, jo ķermenim jāpierod pie enerģijas deficīta ikdienā. Pēc tam jau tas viss iegāja tādā kā rutīnā, man patika un par grūtībām nedomāju, jo motivēja acīmredzamais rezultāts! Protams, konsultējos gan ar kolēģiem trenažieru zālē, gan ar tiem, kurus pazīstu, un kuri uz savas ādas ir izbaudījuši gatavošanās procesu fitnesa sacensībām. Ļoti daudz man palīdzēja Toms Martinsons. Viņa iedvesmots savulaik sāku startēt Spēka trīscīņas sacensībās, jau toreiz ļoti daudz par sportu uzzināju no viņa. Toms palīdzēja sakārtot ēdienkarti, pastāstīja treniņu knifus, kas ļaus labāk nomest svaru. Viņa viedoklim ļoti uzticos, jo zinu, ka viņš ir šajā sportā par visiem 100% un pats ir izgājis visiem procesiem cauri. Nav, tā teikt ‘'sauss teorētiķis’' kā vairums fitnesa speciālistu šodien.

Vai ir lietderīgi algot kādu fitnesa treneri un ja, jā, kāpēc?

Pats trenējos svaru zālē jau 7 gadus un vienmēr uzzinu ko jaunu pakonsultējoties ar speciālistiem fitnesā. Uzskatu, ka iesācējiem fitnesa trenera algošana ir absolūti obligāta lieta! Sākot ar bāzes vingrinājumu pareizu izpildes tehniku, lai nesabojātu savu veselību un beidzot ar pareiza uztura pamatiem! Gudrs cilvēks vienmēr paralēli visam interesēsies un lasīs literatūru arī pats un pēc tam, laika gaitā pētot kā uz to visu reaģē ķermenis un veidojot dialogu ar fitnesa treneri, nonāks pie sev vēlamākā un efektīvākā plāna, jo mēs katrs esam citādāks, katrs esam indivīds.

Vērtīgākās atziņas, ko ieguvi gatavošanās procesā?

Pašam visvairāk gribējās smaidīt par veco labo un vienīgo patiesību - Tu esi tas, ko Tu ēd. Vissvarīgākais ir uzņemtās un patērētās enerģijas bilance - viss sākas jau veikalā pie produktu izvēles un beidzas virtuvē, ēdiena gatavošanas procesā. Visam ir jārēķina līdzi, ir jāsaprot, cik mēs varam atļauties apēst un kad mums ir jāpiebremzē! Ir jābūt skaidram ikdienas plānam ar fiziskajām aktivitātēm, ja vēlamies pagrēkot pie pusdienu galda. Un nē, tās nav mocības, tā ir spēle ar savu psihi - cik mēs esam gatavi ieguldīt savas labsajūtas dēļ! Šī spēle izveidojas kā ieradums un pēc 8 nedēļām Tu vairs nemāki darīt citādāk. ‘’Āķis lūpā’’ ir tajā brīdī, kad redzi rezultātus!

Pastāsti par lietām, ko nācās ziedot mērķa vārdā?

Mērķa vārdā nācās ziedot tikai savus zemādas tauku (smejas)! Neizlaidu nevienu pasākumu ar draugiem, vienmēr esmu bijis sociāli aktīvs. No alkohola projekta laikā atteicos par visiem 100% un tas nebija grūti.

Vai piekrīti apgalvojumam, ka ilgstoša rezultāta noturēšanai ir vajadzīga disciplīna? Un faktori,  kas bija noteicošie lai tu, kā personība spētu sevi disciplinēt un pašmotivēt?

Jā, bez disciplīnas ne soli - piekrītu! Ja zaudēsi to, zaudēsi arī savus mērķus un iegūtos rezultātus. Esmu cilvēks, kurš, ja nolemj darīt - dara un attaisnojumus nemeklē. Ir ļoti jāgrib ko mainīt, lai nenovirzītos no pareizā ceļa. Tālāk, pie pirmajiem rezultātiem, sāc novērtēt savu paveikto darbu un ieej azartā! Šādi izaicinājumi cilvēkiem ir nepieciešami, jo Tev uz paplātes pasniedz visu nepieciešamo - tikai ej un dari! Tiklīdz mēs izkāpjam no savas komforta zonas, mēs maināmies un esam spējīgi uz lietām, kuras pirms tam prāts neuzskatīja par reālām.

Kā tu raugies uz to, ka cilvēki meklē atrunas lai sasniegtu kārotos rezultātus?

Cilvēkiem vienkārši trūkst gribasspēka. Ir jāgrib par visiem 500%, tad lietas notiks!

Vai projekta laikā tev nebija lūzuma punktu?

Projekta laikā vienīgais lūzuma punkts bija piparmētru ledene piektajā nedēļā, tā sagribējās to cukuru, ka ņēmu un apēdu. Bet tas jau laikam neskaitās. Biju stingri motivēts iet uz mērķi kā buldozers.

Tava iecienītākā ēdienreize projekta laikā?

Noteikti Protein Performance dzēriens pēc treniņa. Vienīgā saldā lieta ikdienas režīmā.

Vai piekrīti, ka, lai izskatītos labi, nav jāvelta vairāk par 3 stundām svaru zālē, bet gan jāmaina ikdienas ēšanas paradumi?

Kā jau minēju iepriekš - viss sākas virtuvē. Treniņi ir tikai papildus lieta svara nomešanas paātrināšanai, kā arī muskuļu tonusa un to estētiskas proporcijas uzturēšanai. Ja gribi izskatīties kā fitnesa modeļi žurnālos - ir pamatīgi jāiespringst gan ar ēšanu, gan treniņiem! Tas viss nerodas no zila gaisa, pie tā ir smagi jāstrādā. Un jāstrādā ir bez brīvdienām, jo ķermenis šūnu līmenī strādā 24/7 un izmantos katru Tavu apēsto cukura graudu, lai to noglabātu kaut kur zemādas tauciņos, tā teikt ‘'nebaltām dienām’'!

Ko tu ieteiktu cilvēkiem, kam mērķis ir nomest svaru?

Ja Jūs vēlaties nomest svaru, tad izejiet svaigā gaisā, apsēdieties, iedzeriet kādu piparmētru tēju un klusumā padomājiet - vai tas ir tieši tas, ko Jūs vēlaties! Ja nebūsiet 100% pārliecināti par to, ka gribat to, pastāv liela iespēja novirzīties no pareizā ceļa. Mana formula ir: gribasspēks + stingri nosprausts mērķis = rezultāts!



Komentāri

Šim rakstam vēl nav neviena komentāra


Rakstīt komentāru